15 december 2006

De allra flesta recepten står jag själv för, men jag har självklart inspirerats från olika håll. Det finns enstaka recept som härstammar ur kokböcker eller annat håll, där jag bara veganiserat eller gjort mindre förändringar, men det står isåfall klart och tydligt om fallet är så.

JULMAT

BIFFAR, BOLLAR M.M.

GRATÄNGER, PAJER OCH ANNAT I UGNEN

GRYTOR

PASTA

RIS, GRYN M.M.

WOKRÄTTER

SOPPOR

SMÅTT

SÅNT SOM INTE RIKTIGT PASSAR IN I NÅGON KATEGORI

SÅSER OCH RÖROR

TÅRTOR OCH SÅDANT SOM HÖR TILL
SMÅKAKOR, MJUKA KAKOR OCH EFTERRÄTTER

BRÖD

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, en helt fantastisk blogg! Jag som är vegeterian funderar på att go vegan på en gång! Super! Keep up the good work!

Anonym sa...

Ålskar din blogg! Allt ser jättegott ut och jag får massor av inspiration. Brukar gå in här när jag inte vet vad jag vill laga och hittar alltid nått kul! Tack för alla tips.

Anonym sa...

Jag älskar dina recept, det blir så mycket roligare att laga mat och hitta inspiration efter att kollat på din sida. Tusen tack!

Jag funderar på att åka till Uppsala om någon helg, har du några restauranger att rekommendera?

Anonym sa...

Du är så grym!
Idag blir det bakfyllepizza.

Keep up the good work

Abbe sa...

åh! helt fantastisk blogg! la till den bland favoriterna direkt!
tack!

Recept bröd scones bakning bakrecept choklad sa...

Allt ser så gott ut!
Fin blogg du har förresten, Kram!
Bananmuffins recept

Gabriella sa...

Åh, vad lycklig jag är som hittat den här bloggen! Försöker släppa allt animaliskt, inte bara köttet, och din blogg känns otroligt inspirerande och som en superbra hjälp på traven! Att gå från blandkost till vegetarian är en baggis, men att bli vegan är svårare. Men du visar att man inte behöver leva på råkost och b-vitamintabletter, utan kosten kan vara precis lika variationsrik och rolig.

Tack!